گارانتی رضایت چیست؟

 


اس ام اس پارسی  کیفیت خدمات خود را با ذکر گارانتی رضایت بی قید و شرط در تمامی قراردادها تضمین می نماید.
گارانتی رضایت یعنی در پایان هفتمین روز برقراری سرویس با کاربر تماس گرفته می شود و نظرات وی درباره کیفیت سرویس ها و خدماتی که دریافت کرده اخذ می شود. چنانچه کاربری از سامانه اس ام اس پارسی اعلام نارضایتی کند می تواند ضمن فسخ قرارداد هزینه های پرداختی برای پنل سرویس را به همراه مانده اعتبار خود دریافت کند.
گارانتی رضایت یک شعار تبلیغاتی نیست، پیشکشی است برای اثبات اینکه در اس ام اس پارسی قلب ها برای کاربران می تپد.

نکات مهم در انتخاب بهترین سامانه پیام کوتاه

مردم هنگام خرید کالا سعی می کنند متناسب با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند و به فروشنده توجه چندانی ندارند زیرا او فقط فروشنده است و در کیفیت و خدمات پس از فروش کالاها نقشی ندارد. اما خرید سرویس با کالا تفاوت های زیادی دارد. انتخاب سرویس دهنده مناسب، از سرویسی که ارائه می کند مهم تر است و توجه نکردن به این نکته باعث می شود اغلب افراد نتوانند در مقابل هزینه ای که می کنند فایده ببرند.
اگر قصد انتخاب سرویس ارسال و دریافت پیام کوتاه دارید کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت "سامانه پیام کوتاه" را جستجو کنید. گوگل همه ارائه کنندگان این خدمات را معرفی می کند اما دقت داشته باشید که گوگل اطلاعی از کیفیت خدمات و صحت ادعاهای آن ها ندارد بنابراین برای انتخاب بهترین گزینه لازم است فاکتورهای متعددی را بررسی کنید. انتخاب مبتنی بر دانایی و اشراف بر تمام جوانب رضایت شما را از سامانه ای که تهیه کرده اید تضمین خواهد کرد.
انتخاب سامانه پیام کوتاه سه مرحله کلی دارد:

مرحله اول) بررسی سرویس دهنده و شرایط خرید:
  1. برای پیشگیری از ضرر و زیان خدمات پیام کوتاه را فقط از شرکت های معتبر بگیرید. اداره کل ثبت شرکت ها که زیرمجموعه قوه قضائیه است به شرکت های ثبت شده شناسه ملی اختصاص می دهد و امکان تحقیق درباره اطلاعات ثبتی و شناسه ملی اشخاص حقوقی را برای عموم فراهم کرده است. پایگاه اینترنتی شناسه ملی اشخاص حقوقی
  2. پس از بررسی شناسه ملی از شرکت سرویس دهنده بخواهید مجوزهای فعالیت خود را ارائه کند. ثبت شرکت صرفاٌ یک اقدام اولیه برای فعالیت جمعی است و هر شرکتی مانند سایر مشاغل بایست مجوز فعالیت در حوزه کاری خود را اخذ کند. تعهد اخذ مجوز فعالیت، هنگام ثبت شرکت توسط اداره بازرگانی گرفته می شود اما متاسفانه تضمینی برای انجام آن وجود ندارد.
  3. اسامی دیگر مشتریان سرویس دهنده ها را جدی نگیرید و به انتخاب دیگران کاری نداشته باشید مگر اینکه با آن ها تماس گرفته و اطمینان حاصل کنید که ملاک های انتخاب مشابهی دارید و مشتریان قبلی راضی هستند.
  4. شرایط واگذاری و قرارداد سرویس دهنده را بخوانید. خرید سرویس بدون عقد قرارداد ریسک بالایی دارد چرا که سرویس دهنده از نظر قانونی هیچ تعهدی به خریدار ندارد و هنگامی که ارائه خدمات را متوقف کند یا تعهدات خود را انجام ندهد از خریدار کاری بر نمی آید. خریدار باید بداند در مقابل هزینه ای که می پردازد چه خدماتی دریافت خواهد کرد و سرویس دهنده نسبت به وی چه تعهداتی دارد.
  5. سرویس های رایگانی که بدون قید و شرط به عموم واگذار می شوند زنگ خطر کلاهبرداری را به صدا در می آورند. کلمه رایگان وسوسه انگیز و فریبنده است ولی در نهایت به پشیمانی منجر می شود. ممکن است سرویس رایگان باشد اما ارسال پیامک هرگز رایگان نخواهد بود.

مرحله دوم) بررسی سامانه و ویژگی های آن:
  1. سامانه های تحت وب پایدارتر و کاراتر از دیگر سامانه ها هستند. سامانه های تحت ویندوزی که برای ارسال پیامک از بستر اینترنت استفاده می کنند همان مشکلات استفاده از مودم های GSM را به همراه دارند که بزرگترین آن ها محدود شدن به یک کامپیوتر خاص است.  درباره مودم GSM بیشتر بدانید
  2. در مقایسه دقیق ابزارها و امکاناتی که سامانه های مختلف در اختیار کاربر قرار می دهند مشخص می شود کدامیک پیشرفته تر هستند و با تکیه بر مقایسه لیست امکانات نمی توان درباره کیفیت آن ها قضاوت کرد.نسخه نمایشی (دمو) سامانه را از سرویس دهنده بخواهید و محیط کاربری، ابزارها و زبان آن را بررسی و با دیگر سامانه ها مقایسه کنید.
  3. یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک سامانه نحوه پشتیبانی سرویس دهنده از کاربران است. وجود تیم پشتیبانی مسلط بر سامانه و در دسترس نشان می دهد کاربران برای سرویس دهنده ارزشمند هستند.پشتیبانی از طریق موبایل بر خلاف ظاهر آن چندان مطلوب نیست زیرا اولاً به یک نفر محدود می شود و ثانیاً در هنگام نیاز به پشتیبان ممکن است با موارد زیر برخورد کنید:
     *  پشتیبان به سامانه دسترسی نداشته باشد و نتواند مشکل را بررسی کند.
     *  تلفن همراه پشتیبان خاموش یا در دسترس نباشد.

مرحله سوم) بررسی هزینه ها و تعرفه ها:
  1. هزینه راه اندازی سامانه پیام کوتاه شامل هزینه سامانه و شماره پیامک است. هزینه سامانه در مقابل امکانات آن را با سایرین مقایسه کنید. هیچ ارزانی بی حکمت نبوده و گرانی دلیل بر خوب بودن نیست.
  2. به روزرسانی سامانه پیام کوتاه و پشتیبانی مستمر از کاربران برای سرویس دهنده ها هزینه بر است به همین دلیل سامانه را برای مدت مشخصی واگذار می کنند لذا بررسی کنید با پرداخت هزینه راه اندازی، سامانه برای چه مدتی دراختیار کاربران قرار می گیرد و برای تمدید دوره استفاده باید چه هزینه هایی پرداخت شود. سرویس دهنده ای که سامانه را با یکبار پرداخت به صورت دائمی در اختیار کاربران قرار می دهد قطعاً قصد به روز رسانی آن را ندارد.
  3. قیمت و نحوه واگذاری شماره ها را در سرویس دهنده های مختلف مقایسه کنید. واگذاری شماره پیام کوتاه توسط پرواویدرهای همراه اول دائمی است اما به دلیل ماهیت مجازی این شماره ها سندی مبنی بر مالکیت آن ها صادر نمی شود. راه حل این است که از سرویس دهنده بخواهید مالکیت شماره را در قرارداد به شما واگذار کند تا هر زمان خواستید آن را به سرویس دهنده دیگری منتقل کنید.
بهای شماره های مجازی بر اساس پیش شماره آن ها کمی متفاوت است اما دانستن قیمت واگذاری دائم شماره های مجازی با پیش شماره 3000 کمک خواهد کرد شماره ها را با قیمت مناسبی تهیه کنید.
  4. هزینه ارسال پیام کوتاه یک هزینه جاری است از این رو تعرفه ارسال پیامک در تعداد بالا روی هزینه ها تاثیر زیادی دارد. اغلب سرویس دهنده ها تعرفه ارسال پیام کوتاه را بر اساس میزان پیش خرید کاربر تعیین می کنند به این شکل که با پیش خرید بیشتر، تعرفه ارسال پیامک کاهش خواهد یافت. برای مقایسه تعرفه ابتدا متوسط تعداد پیامکی که در هر ماه ارسال خواهید کرد برآورد کرده و بر اساس آن تعرفه ای که سرویس دهنده ها تعیین کرده اند را مقایسه کنید.
  5. حداقل میزان پیش خرید پیامک را بررسی کنید. سرویس دهنده ها به دلخواه مبالغی را به عنوان حداقل شارژ تعیین می کنند که کاربر در هر بار پیش خرید، باید مبلغی بیش از حداقل تعیین شده را پرداخت نماید. طبیعی است که حداقل شارژ هر قدر کمتر باشد بهتر است.

سوالات عمومی سامانه پیام کوتاه

1- سامانه چیست؟
به نرم افزار جامعی که همه نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه می گویند.

2- سامانه پیام کوتاه چیست؟
به سامانه ای که به صورت تخصصی جهت ارسال، دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، سامانه پیام کوتاه می گویند.

3- اس ام اس پارسی چگونه کار می کند؟
اس ام اس پارسی یک سامانه پیام کوتاه تحت وب است که از بستر اینترنت با مرکز سرویس پیامک اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از این مسیر پیام کوتاه را با سرعت بالا به شبکه های تلفن همراه ارسال و از آن ها دریافت می کند.

4- آیا برای استفاده از اس ام اس پارسی به سخت افزار خاصی نیاز است؟
خیر. برای استفاده از اس ام اس پارسی کافی است از هر نقطه جهان به اینترنت متصل شده و به وسیله مرورگر آدرس www.smsparsi.net را فراخوانی کنید.

5- چگونه می توان از اس ام اس پارسی استفاده کرد؟
برای استفاده از اس ام اس پارسی به یک حساب کاربری نیاز است. به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می یابد که با استفاده از آن ها می تواند وارد پنل اختصاصی خود شود و اقدام به تهیه و ارسال پیامک نماید.

6- پیامک من با چه شماره ای ارسال می شود؟
به هر کاربر یک یا چند شماره پیامک مانند 300073 اختصاص داده می شود که امکان ارسال و دریافت از همه اپراتورهای کشور را دارد.

7- شماره مجازی پیام کوتاه چیست؟
شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و باید بوسیله نرم افزار استفاده شوند. این شماره ها که در کشور عزیزمان با پیش شماره های 1000، 2000 و 3000 ارائه می شوند فاقد سیم کارت و سند هستند.
شماره های مجازی از 7 رقمی تا 14 رقمی هستند و بر اساس تعداد ارقام و غیررند، نیمه رند و رند قیمت های متفاوتی دارند.

8- آیا امکان دارد پیامک ها با شماره موبایل کاربر ارسال شود؟
خیر. پیش شماره های تعریف شده فعلی 1000 و 2000 و 3000 هستند نهایتاً شماره تلفن همراه کاربر در ادامه این پیش شماره ها قرار می گیرد به عنوان مثال 10009123456789

9- مودم GSM چیست؟
مودم GSM قطعه ای سخت افزاری است که یک یا چند سیم کارت درون آن قرار می گیرد و به صورت اکسترنال از طریق پورت serial یا USB به کامپیوتر متصل می شود. مودم GSM در واقع موبایلی صنعتی است و از طریق سیم کارت و نرم افزاری که روی کامپیوتر نصب می شود با شبکه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند.

10- ارسال پیام کوتاه با مودم GSM چگونه است؟
نرم افزارهایی برای ارسال پیام کوتاه از طریق مودم GSM وجود دارند که امکان ارسال پیامک را به صورت محدود فراهم می کنند. البته استفاده از مودم GSM تقریباً منسوخ شده است زیرا تلفن های همراه جدید قابلیت هایی به مراتب بهتر و پیشرفته تر از مودم های GSM و نرم افزارهای ارسال پیامک از طریق GSM دارند.

11- اس ام اس پارسی چه تفاوت هایی با مودم GSM دارد؟

  • اس ام اس پارسی از هر نقطه جهان در دسترس است و ارسال پیامک از طریق آن حتی به کامپیوتر نیاز ندارد اما مودم GSM و نرم افزار آن باید روی یک کامپیوتر خاص نصب شود از این رو استفاده از مودم GSM کاربر خود را فقط به یک کامپیوتر خاص محدود می کند. روشن است که با قطع برق یا بروز مشکل در سیستم عامل کار مودم مختل خواهد شد.اس ام اس پارسی هیچگاه خاموش نمی شود و از کار باز نمی ایستد اما برای استفاده از مودم GSM یک سیم کارت فعال، یک کامپیوتر همیشه روشن و نرم افزار در حال اجرا نیاز است.
  • در اس ام اس پارسی پیام ها با شماره های مجازی ارسال می شوند در حالی که در ارسال با مودم GSM پیامها از طریق سیم کارت ارسال می شوند و در گوشی مخاطب یک شماره تلفن همراه به عنوان فرستنده دیده می شود.
  • متوسط سرعت ارسال پیام کوتاه در اس ام اس پارسی 30 پیام در ثانیه است اما در ارسال با مودم GSM در بهترین حالت 6 پیام در دقیقه ارسال می شود. در یک مقایسه ساده کاربران عادی اس ام اس پارسی می توانند 82000 پیامک در ساعت ارسال کنند در حالیکه حداکثر تعداد ارسال ممکن با مودم GSM فقط 300 پیامک در ساعت است.
  • تعداد کل ارسال در اس ام اس پارسی هیچ محدودیتی ندارد اما در ارسال پیام کوتاه با مودم GSM محدودیت های اعمال شده روی سیم کارت ها که توسط اپراتورهای تلفن همراه اعمال شده حداکثر تعداد مجاز را به 2500 پیام کوتاه در 24 ساعت محدود می کند و پس از ارسال تعداد مذکور سیم کارت تا روز بعدی قفل خواهد شد. این محدودیت جهت مدیریت ترافیک شبکه تلفن همراه اعمال شده است در حالی که در ارسال از بستر اینترنت ترافیکی به شبکه تحمیل نمی شود. اساساً ارائه خدمات ارسال پیامک از طریق اینترنت به منظور ارسال انبوه با سرعت بالا بدون ایجاد ترافیک روی شبکه های تلفن همراه صورت می گیرد.
  • در اس ام اس پارسی ابزارهای مختلفی برای مدیریت ارسال و دریافت پیام کوتاه در اختیار کاربر قرار می گیرد اما مودم GSMنهایتاً توان ارسال به صورت محدود دارد و دریافت های انبوه به وسیله آن امکانپذیر نیست. به عنوان مثال ساده از قابلیت های ضروری برای ارسال پیام کوتاه ابزار ارسال زمان بندی شده پیام کوتاه است. در اس ام اس پارسی می توان تاریخ، ساعت و دقیقه ارسال پیامک را تعیین کرد تا سامانه در زمان مقرر پیام ها را ارسال نماید اما با استفاده از مودم GSM انجام چنین کاری به سختی امکان پذیر است.
  • اطلاعات کاربر نظیر شماره های مخاطبان، پیام های ارسالی، دریافتی و گزارش های ارسال به طور نامحدود در اس ام اس پارسی ذخیره می شود و در هر زمان قابل فراخوانی است اما در استفاده از مودم GSM با تعویض سیستم عامل یا با از بین رفتن اطلاعات هارد دیسک کلیه اطلاعات کاربر از بین خواهد رفت.
  • اس ام اس پارسی به طور مستمر به روز رسانی می شود و مشکلات احتمالی به سرعت رفع می شود اما در استفاده از مودم GSM نه تنها به روز رسانی وجود ندارد بلکه مشکلات سخت افزاری خود مودم، عدم تطبیق آن با سیستم عامل های مختلف، عدم به روز رسانی نرم افزار ارسال پیامک یا سازگارنبودن آن با سیستم عامل های جدید بسیار آزار دهنده خواهد بود.
  • در اس ام اس پارسی پشتیبانی از کاربران و یاری آنان در استفاده از سامانه امری جاری و مداوم است در حالی که پس از خرید مودم GSM و نرم افزار مربوط به آن هیچ کس پاسخگوی مشکلات کاربر نخواهد بود.

12-تعرفه ارسال پیام کوتاه در اس ام اس پارسی با ارسال از طریق مودم GSM تفاوت دارد؟
بله. هزینه ارسال پیام کوتاه در اس ام اس پارسی بر اساس سرویس کاربران متفاوت است و در برخی موارد از ارسال با مودم GSM ارزانتر و گاهی گرانتر است.

نکات مهم در انتخاب نمایندگی سامانه پیام کوتاه

همه روزه کسب و کارها و روش های جدیدی برای کسب درآمد از طریق اینترنت معرفی می شوند. اغلب این راهکارها به سرمایه  زیاد یا تخصص نیاز ندارند. یکی از بهترین گزینه های  کسب درآمد نمایندگی ارائه خدمات پیام کوتاه است. نمایندگی سامانه پیامک و سرویس های ریسلری مزایای زیادی دارند از جمله:
1. ریسلر یا نماینده نیاز به دانش فنی خاصی ندارد.
2. سرمایه اولیه موردنیاز اندک است.
3. درآمد مناسبی دارند.


1. میزان استقلال نماینده و کیفیت ریبرندینگ:
میزان اختیارات نماینده در تعریف قیمت ها و رویه های فروش و پشتیبانی بسیار مهم است. نماینده به هر میزان اختیارات بیشتری داشته باشد می تواند راهکارهای فروش جامع تر و ساختار انعطاف پذیرتری تعریف کند از این رو لازم است موارد زیر بررسی شود و مشخص شود نماینده تا چه حد مستقل از سرویس دهنده اصلی است.

  • امکان اتصال دامنه یا زیردامنه (subdomain) دلخواه به سامانه نماینده وجود داشته باشد.
  • نماینده در پنل مدیریتی خود بتواند لوگوهای سامانه مثل لوگو صفحه ورودی (login) و لوگو صفحات داخلی را تنظیم و تعویض نماید.
  • کپی رایت سرویس دهنده اصلی در سامانه نباشد و نماینده بتواند برای اعتمادسازی بیشتر نزد کاربران، کپی رایت را به نام خود درج نماید.
  • تعیین تعرفه های ارائه خدمات در اختیار نماینده باشد و سرویس دهنده در تعیین قیمت خدماتی که نماینده ارائه می کند دخالتی نداشته باشد.
  • دسترسی کاربران هر نماینده به سامانه، فقط از طریق دامنه یا زیردامنه همان نماینده باشد. به عبارت دیگر کاربر نتواند از آدرس نماینده دیگری وارد سامانه شود.

2. محدودیت تعداد کاربران:
تعداد کاربر قابل ثبت توسط نماینده بسیار مهم است. برخی سرویس دهندگان تعداد کاربر قابل ثبت توسط نماینده را محدود می کنند تا بتوانند در قبال برداشتن این محدودیت یا افزایش سقف تعداد، هزینه های دیگری از نمایندگان اخذ نمایند.

3. امکان ثبت نماینده توسط نمایندگان:
چنانچه نمایندگان بتوانند علاوه بر ثبت کاربر عادی، نمایندگی مستقل ارائه نمایند کسب و کار آن ها رونق بیشتری خواهد یافت. در ادامه نمایندگان هر نماینده نیز لازم است از امکان ثبت نماینده مستقل برای خود برخوردار باشند بنابراین لازم است بررسی شود نمایندگان تا چند سطح امکان ارائه نمایندگی خواهند داشت.
 
4. تعرفه ارسال و دریافت پیامک برای نمایندگان:
شفافیت بازه های خرید اعتبار ارسال پیامک و تعرفه های متناسب با میزان خرید نماینده اهمیت بسزایی دارد چرا که به صورت مستقیم روی توان رقابتی و میزان سود نماینده تاثیر می گذارد. بنابراین بررسی دقیق دو نکته ضروری است:
  1. تعرفه هایی که برای ارسال با پیش شماره های مختلف در اختیار نماینده گذاشته می شود چقدر است. به عنوان مثال تعرفه ارسال با پیش شماره های 1000، 54000 یا 57000 به دلیل محدودیت های کیفی و کمی آن ها با تعرفه ارسال در پیش شماره های 2000 و 3000 است متفاوت است. بنابراین باید بررسی شود تعرفه اعلام شده از سوی سرویس دهنده برای ارسال با چه پیش شماره ای است.
  2. همچنین لازم است بررسی شود که برای ارسال پیامک به اپراتورهای مختلف ضریب وجود نداشته باشد. به عنوان مثال اگر تعرفه ارسال پیامک از پیش شماره 1000 به مشترکین همراه اول 85 ریال است، تعرفه ارسال به ایرانسل و تالیا از پیش شماره 1000 بیشتر از 85 ریال نباشد.
برخی سرویس دهندگان برای ارسال پیامک به اپراتورهای مختلف تعرفه های متفاوتی در نظر می گیرند ولی هنگام تبلیغات فقط پایین ترین تعرفه را ذکر می کنند. به عنوان مثال تعرفه ارسال پیامک را 84 ریال اعلام می کنند اما در هنگام ارسال مشخص می شود تعرفه ارسال 84 ریالی از یک پیش شماره خاص است و فقط به مشترکین همراه اول محدود می شود و اگر کاربر بخواهد به مشترکین دیگر اپراتورها ارسال داشته باشد، هزینه ارسال با ضریب 1.5 برابر یعنی حدود 126 ریال محاسبه می شود. با توجه به اینکه مشترکین ایرانسل و سایر اپراتورها حدود 35% مشترکین تلفن همراه کشور را تشکیل می دهند وجود ضریب و اختلاف تعرفه ارسال به اپراتورهای مختلف، برای کاربران نهایی غیرقابل قبول است.
 
5. نحوه واگذاری شماره ها:
نحوه فروش شماره به نماینده تأثیر مستقیمی در میزان فروش وی خواهد داشت و لازم است روال واگذاری شماره ها به نمایندگان از حیث موارد زیر مشخص باشد:
  • واگذاری دائمی یا سالیانه: تا کنون واگذاری شماره های مجازی از سوی اپراتور به صورت دائمی بوده و هیچ هزینه ای بابت تمدید سالیانه، آبونمان یا نگهداری برای شماره های مجازی اخذ نشده است بنابراین بررسی اینکه شماره ها بصورت دائمی در اختیار نماینده قرار می گیرند یا باید سالیانه هزینه ای برای اجاره آن ها بپردازد بسیار مهم است.
  • مالکیت رنج شماره: از نظر اپراتور مالک هر شماره 8 رقمی صاحب امتیاز شماره های 10 و 12 و 14 رقمی از رنج شماره 8 رقمی خریداری شده است. به عنوان مثال مالک 30002223 صاحب امتیاز شماره 10 رقمی 3000222333 است و این شماره به دیگران واگذار نمی شود. اگر سرویس دهده اصلی این حق مالکیت را رعایت کرده و حق امتیاز شماره های رنج 8 رقمی را برای مالک آن محفوظ بدارد نماینده می تواند شماره 8 رقمی دلخواه خود را تهیه کرده و با اختیار کامل شماره های 10 و 12 و 14 رقمی از رنج شماره خود را بفروشد.
  • قیمت شماره ها: قیمت شماره های مجازی با توجه به تعداد ارقام آن ها و همچنين ميزان رند يا غير رند بودن آنها متفاوت است.

6. هزینه پنل نمایندگی:
هزینه اولیه اخذ نمایندگی به نسبت امکاناتی که در اختیار نماینده قرار می گیرد بسیار مهم است. از سوی دیگر سرویس دهنده اصلی باید برای تأمین هزینه های جاری، بروزرسانی و ارتقاء منابع سخت افزاری سامانه برنامه ریزی داشته باشد و هزینه سالیانه تمدید پنل نمایندگی را مشخص کند.

7. نحوه محاسبه و پرداخت سود:
به طور کلی سود حاصل از فعالیت نماینده از سه بخش بدست می آید و باید بررسی شود که این سودها چطور و به چه مقدار به نماینده تعلق می یابد.
  1. سود فروش پنل کاربری و نمایندگی: اگر نماینده برای ثبت کاربر یا ارائه نمایندگی به دیگران ملزم به پرداخت پورسانت یا سهمی به سرویس دهنده اصلی نباشد، سود بیشتری خواهد داشت.
  2. سود فروش شماره: اگر قیمت واگذاری شماره ها به نمایندگان یک روال منطقی داشته باشد، نمایندگان نیز با توجه به شرایط خود می توانند قیمت هایی را تعیین کنند که بیشترین مزیت را برای آن ها ایجاد کند.
  3. سود حاصل از ارسال پیامک: سود حاصل از فروش اعتبار ارسال پیامک توسط کاربران مهمترین بخش درآمد یک نماینده است به همین منظور باید بررسی شود که آیا سود حاصل از فروش اعتبار به صورت نقدی و بلافاصله به نماینده می رسد یا غیرنقدی و اعتباری است. در برخی سرویس های نمایندگی سود حاصل از فروش اعتبار ارسال، زمانی به نماینده می رسد که کاربر نهایی اعتبار خریداری شده را مصرف کرده و پیامک ارسال نماید. بدیهی است مادامی که اعتبار در پنل کاربر باقی بماند سودی عاید نماینده نخواهد شد. چنانچه تعرفه نمایندگان و کاربران از سوی سرویس دهنده اصلی تعیین شود سود حاصل از فروش اعتبار ارسال بلافاصله در پنل نماینده منظور می شود اما قابل وصول به صورت ریالی نیست. در چنین شرایطی نماینده مجبور است برای تبدیل اعتبار موجود در پنل خود به مبالغ ریالی نسبت به بازاریابی بیشتر و ارسال پیامک انبوه تلاش مضاعفی به کار بندد.

8. نگهداری و حفظ اطلاعات:
پیام های ارسال شده،  گزارش پیام ها، پیام های دریافتی و شماره های ثبت شده در دفترچه تلفن کاربران اطلاعات گران قیمتی هستند که باید حفظ شوند اما اغلب سامانه های پیام کوتاه دچار ضعف معماری و ساختار هستند و نه تنها قادر به حفظ این اطلاعات نیستند بلکه بدون کسب اجازه از کاربران نهایی و در دوره های کوتاه مدت تمامی پیام های ارسالی و دریافتی و گزارش ارسال ها را از روی سامانه حذف می کنند تا کندی سامانه و اشکالات مشابه آن رفع شود.

درباره لیست سیاه مخابرات

چند مدت قبل، مخابرات پیامکي را برای مشترکین ارسال کرد با مضمون "عدم دریافت پیامک تبلیغاتی" مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 و 3000 و 5000  پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.

در این پنل پیامک اس ام اس پارسی پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل مبنی بر "ارسال نشده" ارائه می گردد و هزینه ارسال پیامک در مدت زمان کوتاهی به حساب کاربر بازگشت داده می شود.

چگونه می توان درخواست پیامک تبلیغاتی را فعال یا غیر فعال نمود:


اموزش فعال و غیر فعال کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی بر  روی گوشی موبایل شما
برای خارج کردن شماره از لیست سیاه مخابرات (فعال کردن دریافت پیام کوتاه از شماره های مجازی سامانه های پیامکی)
در خطوط اپراتور همراه اول
کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره۸۹۹۹  پیامک نمایید  و یا شماره گیری شماره تلفن  گویای  ۹۹۹۰ و زدن عدد ۳و بعد ۳ و بعد عدد ۲ برای فعال و غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی (وارد شدن به قسمت خدمات غیر حظوری و بعد به قسمت پیامک های تبلیغاتی  دستور فعال شدن دریافت پیامک های تبلیغاتی بر روی خط خود را صادر نمایید که در ۲۴ ساعت اینکار برای شما انجام خواهد شد)
و
برای خطوط اپراتور ایرانسل
عدد ۱ را به ۵۰۰۵ پیامک نمائید .

ولی اگر شما خود درخواست نداده و دریافت پیامک برایتان مسدود شده است یک پیامک خالی به 7000 بفرستید و یا شماره پرونده را از رو قبض موبایل خوانده و به 9990 زنگ، و درخواست باز کردن شماره را بدهید.

دقت نمایید که برخی از خطوط 1000 یا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها، بانک ها و..)، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.

برخي از مشتريان اس ام اس پارسي

  • دانشگاه پيام نور
  • هيئت بدنسازي استان
  • سایت خبری تحلیلی
  • سازمان همياري شهرداری ها
  • سازمان بسیج استان
  • سازمان تبليغات
  • سایت خبری رادكانا
  • سپاه نینوا گلستان
  • شهرداری کردکوی

نماد اعتماد الکترونیکی (کسب و کار اینترنتی)

پرداخت اینترنتی از طریق شبکه شتاب